čtvrtek 4. září 2014

Rozhodující bitva - Rick Riordan

Třetí a závěrečný díl Kroniky Cartera Kanea. Stejně jako předchozí díly je i tento přepis nahrávky. Chvíli vypráví Carter, chvilku Sadie. Carter mluví a Sadie mu do toho začne skákat, a naopak. Tohle je vždy v hranaté závorce a je to geniální. :-D Bylo to úžasné oživení textu. :-)

Takové menší  varování. Pokud jste ještě nečetli předchozí díly, pravděpodobně se zde dozvíte jak první a druhý díl dopadl.


Jak už jistě víte z názvu, tato bitva bude rozhodující a také poslední. Carter a Sadie buď porazí Apopa, nebo Apop spolkne slunce a zničí svět. Apop zaměstnává bohy, aby v bitvě nemohli pomoci. Rozděluje mágy, přesvědčuje je, aby se přidali na stranu zla. Protože, to že on to slunce spolkne, je přece jasné. Bylo to předpovězeno již před časy, ale když se přidají na jeho stranu, pomůže jim přežít. Ha, ha. 

Každopádně, sourozenci teď musí řešit Apopa, který chce zničit svět, vzbouřené mágy, kteří chtějí svrhnout Dům života, boha slunce - Rea - který se opravdu probudil senilní, a k tomu řeší i své jisté záležitosti. :-) Má si Sadie vybrat boha mrtvých Anupa, nebo Walta? A začne mít Zia Cartera znovu ráda? Sourozenci Kaneovi hrají v tomto všem větší roli, než by si oba přály, ale statečně se s tím perou, a nevzdávají se. :-)

Jak už jsem psala v předchozí recenzi, druhý díl mi připadal slabý. Třetí díl to dohnal. Byl skvělý, jako ostatně všechny knihy od Riordana. Kronika Cartera Kanea je sice víc pro děti, než třeba Percy Jackson, ale i tak jsem ráda, že jsem si to přečetla. Celé je to moc hezké a když jsem knihu zaklapla, bylo mi smutno. Příběh Sadie a Cartera vám přirostou k srdci, ani nebudete vědět jak. :-) Konec mi malinko vadil, ale tak co, no. Celkový dojem mi to kupodivu nekazí, takže já jsem spokojená. 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat